紅:Demi   藍:Joe   紫:合唱

It's like
似乎
He dosen't hear a word i say
他沒有聽見我講的任何字句
His mind is somewhere far away
他的心在遙遠的某處
And i don't know how to get there
而我不知道怎麼前往

It’s like
似乎
(She’s way too serious)
(她的行事太令人擔心)
All he wants is to chill out
他老是要我冷靜
(She’s always in a rush)
(她總是莽莽撞撞)
He makes me wanna pull all my hair out
讓我煩躁不安
(And interrupting)
(又突然反悔)
Like he doesn’t even care
好像他一點也不在乎
(Like she doesn’t even care)
(好像她一點也不在乎)

You, me

We’re face to face
我們面對面
But we don’t see eye to eye
卻沒有眼神交接
Like fire and rain
就像火焰和雨水
(Like fire and rain)
(火和水)
You can drive me insane
你可以讓我瘋狂
(You can drive me insane)
But I can’t stay mad at you for anything
但我無法為你的每一件事著迷

We’re Venus and Mars
我們是金星和火星
(We’re Venus and Mars)
(金星和火星)
We’re like different stars
我們像不同的星星
(Like different stars)
(像不同的星球)
But you’re the harmony to every song I sing
但你是我所唱每一首歌的和聲
And I wouldn’t change a thing
而我不會改變這點


She’s always trying to save the day
她總是試著扭轉劣勢
Just wanna let my music play
只想讓我演奏我的音樂
She’s all or nothing
她是全部或者什麼都不是(指成功或失敗?)
But my feelings never change
但我的感覺從未改變

(Why does he try to read my mind?)
(為什麼他想窺探我的心?)
I try to read her mind
我試著窺知她的想法
(It’s not good to psychoanalyze)
(分析別人的心是不好的)
She tries to pick a fight
她試著挑起戰爭
To get attention
來引起注意
That’s what all of my friends say
我朋友都這麼說
(That’s what all of my friends say)
我的朋友都這麼說

You, me

We’re face to face
我們面對面
But we don’t see eye to eye
卻沒有眼神交接
Like fire and rain
就像火焰和雨水
(Like fire and rain)
(火和水)
You can drive me insane
你可以讓我瘋狂
(You can drive me insane)
But I can’t stay mad at you for anything
但我無法為你的每一件事著迷

We’re Venus and Mars
我們是金星和火星
(We’re Venus and Mars)
(金星和火星)
We’re like different stars
我們像不同的星星
(Like different stars)
(像不同的星球)
But you’re the harmony to every song I sing
但你是我所唱每一首歌的和聲
And I wouldn’t change a thing
而我不會改變這點

When I’m yes, she’s no
當我說好,她總是否決
When I hold on, he just lets go
當我緊握,他總是放手
We’re perfectly imperfect
我們完全不適合
But I wouldn’t change a thing, no
但我不會改變現狀

We’re like fire and rain
我們就像火焰和雨水
(Like fire and rain)
(火和水)
You can drive me insane
你可以讓我瘋狂
(You can drive me insane)
But I can’t stay mad at you for anything
但我無法為你的每一件事著迷

We’re Venus and Mars
我們是金星和火星
(We’re Venus and Mars)
(金星和火星)
We’re like different stars
我們像不同的星星
(Like different stars)
(像不同的星球)
But you’re the harmony to every song I sing
但你是我所唱每一首歌的和聲
And I wouldn’t change a thing
而我不會改變這點

Wouldn’t change a thing

不會改變任何事

arrow
arrow
    全站熱搜

    小雯 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()